DMI018 - Aproximační a online algoritmy - Probraná témata
ZS 2001 - Jiří Sgall
-
základní pojmy
-
aproximační a kompetitivní poměr, třídy aproximačních algoritmů, PTAS,
FPTAS
-
vztah NP-úplnosti a silné NP-úplnosti a existence aproximačních algoritmů
a schémat
-
modely pravděpodobnostních on-line algoritmů a jejich vztahy
-
metody
-
dynamické programování a zaokrouhlování
-
relaxace pomocí lineárního programování
-
zaokrouhlování, pravděpodobnostní zaokrouhlování
-
duální řešení LP a jeho použití
-
relaxace pomocí semidefinitního programování
-
derandomizace pomocí částečně nezávislých náhodných proměnných a metodou
podmíněných pravděpodobností
-
problém obchodního cestujícího
-
1.5 aproximační algoritmus
-
PTAS v rovině
-
kombinatorické a grafové problémy
-
maximální klika a vrcholové pokrytí grafu
-
barvení grafů: přibližné barvení 3-obarvitelných grafů
-
množinové pokrytí
-
hladový algoritmus
-
algoritmy založené na lineárním programování
-
maximální řez v grafu
-
0.878-aproximační algoritmus pomocí semidefinitního programování
-
problém rozvrhování a bin-packing
-
hladový algoritmus, zlepšení při uspořádání úloh, a (F)PTAS pro rozvrhování
identických počítačů
-
"téměř" aproximační schéma pro bin-packing, first fit algoritmus
-
splnitelnost a její varianty
-
3/4-aproximační algoritmus pro MAX-SAT
-
PCP věta a její použití pro důkaz NP-těžkosti aproximace
-
problém půjčování lyží (ski rental)
-
optimální deterministický a pravděpodobnostní online algoritmus
-
paging a jeho varianty
-
k-kompetitivní deterministické algoritmy a dolní odhad
-
O(log k)-kompetitivní pravděpodobnostní algoritmy
-
paging s velikostí a cenou stránek (přehled)
-
k-server problém
-
dolní odhad k na kompetitivní poměr pro libovolné metrické prostory
-
definice work function, výpočet optimálního řešení (off-line)
-
WFA (work function algoritmus), definice bez důkazů
-
optimální deterministický online algoritmus pro stromy
-
navigace
-
prohledávání přímky (cow path), optimální deterministický a pravděpodobnostní
online algoritmus
-
problém zdi, dolní odhad a deterministický O(n1/2)-kompetitivní
algoritmus
-
problém pokoje a navigace z bodu do bodu, O(n1/2)-kompetitivní
algoritmus
-
online rozvrhování
-
4/3 kompetitivní algoritmus pro dva identické počítače
-
horní odhad pro deterministické a pravděpodobnostní algoritmy na počítačích
různých rychlostí
-
dolní odhad 2 pro preemptivní rozvrhování na počítačích různých rychlostí