Kombinatorika a Grafy I - cvičení Út 15:40 S6 a Čt 15:40 S7
Cvičení probíhají přes Zoom.
Zápočet se bude získávat prostřednictvím domácích úkolů, aktivity na cvičení a korektury.
Úterní cvičení se nebude konat 17.11. a 29.12, čtvrteční se nebude konat 24.12. a 31.12. (v souladu s oficiálním rozvrhem)
Dotazy, připomínky, myšlenky, nápady, atd., ať už přímo či nepřímo související se cvičením, směřujte na můj email.
Příklady ze cvičení
- cvičení 1 - opakování, odhady
- cvičení 2 - odhady, přechody mezi posloupnostmi a vytvořujícími funkcemi [DU1]
- cvičení 3 - aplikace vytvořujících funkcí, součty řad, početní úlohy
- cvičení 4 - rekurence [DU2]
- cvičení 5 - konečné projektivní roviny
- cvičení 6 - kombinatorické struktury podobné KPR [DU3]
- cvičení 7 - počítání dvěma způsoby
- cvičení 8 - toky teoreticky [DU4]
- cvičení 9 - teorie párování a systémů reprezentantů
- cvičení 10 - cesty, cykly a míry souvislosti [DU5]
- cvičení 11 - kódy, ušatost
- cvičení 12 - lineární kódy a pakování [DU6]
- cvičení 13 - Ramseyova teorie
Pozn: většina úloh ze cvičení jsou buď variace nebo přímo přejaté ze sbírky úloh (odkaz dole), tam lze často najít i postupy a řešení.
Cheatsheety
- vytvořující funkce - opraveny konečné poslouplnosti (2x), integrály (2x), rozšířeno počítání sum
Domácí úkoly
- série 1 - základy vytvořujících funkcí [řešení]
- série 2 - rekurence [řešení]
- série 3 - konečné projektivní roviny [řešení]
- série 4 - dvojí počítání [řešení]
- série 5 - toky, cesty, řezy [řešení]
- série 6 - Ramsey a kódy [odevzdání do 12.1., opravy možné v průběhu zkouškového období]
Od druhé série je spuštěn systém korektur (viz níže). Pokud si nepřejete být identifikovatelní korektory, označujte své úkoly pouze přezdívkami. (případně se můžete nechat vyjmout z korektur, bez udání důvodu)
Sloupec 'A' značí body za aktivitu a korektury. Body jsou explicitně uděleny pouze tehdy, pokud je to rozhodující pro zápočet, a to právě v množství potřebném pro zápočet. Tedy čísla v sloupci jsou typicky nižší než zasloužené hodnoty, konkrétní zasloužené hodnoty nejsou důsledně vyčíslovány.
Pokud u sebe vidíte zápočtové zatržítko ✔, ale zápočet není zapsaný v SIS, tak jsem ho minul - napište mi
- | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | A | Σ / 45 | Z |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
* MAX * | 5,5,5 [10] | 5,5,5 [10] | 5,5,5 [10] | 5,5,5 [10] | 5,5,5 [10] | 5,5,5 [10] | - | 60 | ✔ |
12345 | 4,2,- [6] | 4,2,4 [8] | -,3,4 [7] | 4,-,3 [7] | 3,-,5 [8] | 3,-,- [3] | 0 | 39 | |
A12 | 5,1,3 [8] | -,3,3 [6] | 2,5,- [7] | 5,-,4 [9] | 3,-,5 [8] | 2,5,- [7] | 45 | ✔ | |
abcd | 5,4,5 [10] | -,5,5 [10] | 5,-,5 [10] | 5,-,3 [8] | -,4,3 [7] | 45 | ✔ | ||
Ada | 3,3,- [6] | -,3,4 [7] | 5,5,- [10] | 1,4,- [5] | 4,-,3 [7] | -,4,5 [9] | 1 | 45 | ✔ |
Anicka | 5,4,5 [10] | -,5,5 [10] | -,1,5 [6] | 5,-,5 [10] | 5,-,4 [9] | 45 | ✔ | ||
Anyndy | 5,2,5 [10] | 5,5,5 [10] | 3,3,5 [8] | - | 4,1,5 [9] | 5,-,3 [8] | 45 | ✔ | |
asdf | 5,5,- [10] | -,5,5 [10] | 5,-,5 [10] | 5,-,5 [10] | 4,-,3 [7] | 47 | ✔ | ||
ChuFeng | 4,3,- [7] | -,4,4 [8] | - | - | - | 15 | |||
Čupera | 4,5,- [9] | -,5,5 [10] | 5,-,5 [10] | 5,5,- [10] | 2,-,- [2] | -,-,2 [2] | 2 | 45 | ✔ |
dade | 4,5,- [9] | 5,1,- [6] | -,3,5 [8] | 5,-,- [5] | 4,-,5 [9] | 1,5,2 [7] | 1 | 45 | ✔ |
Dejf | 5,4,- [9] | -,5,5 [10] | -,5,5 [10] | 5,-,5 [10] | 3,-,3 [6] | 45 | ✔ | ||
dodekahedron | 5,4,5 [10] | -,5,- [5] | -,5,5 [10] | -,-,5 [5] | 5,-,3 [8] | 2,-,5 [7] | 45 | ✔ | |
Forgo | 4,3,2 [7] | -,5,5 [10] | 1,3,5 [8] | 2,1,4 [6] | 4,-,3 [7] | 2.5,-,2.5 [5] | 2 | 45 | ✔ |
fsrb | 5,4,- [9] | -,5,5 [10] | -,-,5 [5] | 5,-,3 [8] | 3,-,3 [6] | 3,2,- [5] | 2 | 45 | ✔ |
HarryPotter | 4,2,2 [6] | 5,4,- [9] | -,4,5 [9] | 5,-,- [5] | 4,-,5 [9] | -,2,5 [7] | 45 | ✔ | |
Honzurka | 5,4,5 [10] | 5,5,5 [10] | 5,1,5 [10] | 5,-,4 [9] | 2,5,5 [10] | 49 | ✔ | ||
jakoma02 | 5,5,5 [10] | -,5,5 [10] | 5,5,- [10] | 5,4,- [9] | -,5,- [5] | - | 1 | 45 | ✔ |
JJ | 5,4,- [9] | -,5,5 [10] | 4,-,5 [9] | 4,-,5 [9] | 4,-,3 [7] | - | 1 | 45 | ✔ |
JozkoVajda | 4,5,2.5 [9] | -,5,5 [10] | 4,3,- [7] | 5,4,- [9] | 5,-,5 [10] | 45 | ✔ | ||
kag | 4,1,2.5 [6.5] | -,4,4 [8] | - | 5,3,5 [10] | 1,4,5 [9] | 5,5,5 [10] | 1.5 | 45 | ✔ |
kk | 4,-,5 [9] | -,5,5 [10] | -,3,5 [8] | 4,4,- [8] | 2,-,4 [6] | 1,-,3 [4] | 45 | ✔ | |
krajci | 5,-,5 [10] | -,4,5 [9] | -,3,5 [8] | 5,5,- [10] | 4,-,4 [8] | 45 | ✔ | ||
L33T_5UP4_H4X0R | 4,4,5 [9] | 2,5,- [7] | -,5,3 [8] | -,-,5 [5] | 5,5,- [10] | 2,-,4 [6] | 45 | ✔ | |
MagicSenten | 5,5,- [10] | -,5,5 [10] | 2,5,- [7] | - | 4,-,2 [6] | -,-,0 [0] | 33 | ||
malina | 5,4,5 [10] | -,5,5 [10] | -,5,5 [10] | 5,-,4 [9] | 3,-,- [3] | -,-,3 [3] | 45 | ✔ | |
Markvaja | 5,3,- [8] | -,5,5 [10] | 2,5,- [7] | 5,-,3 [8] | 3,-,5 [8] | 2,-,2 [4] | 45 | ✔ | |
Metyk | 5,5,5 [10] | 5,5,5 [10] | -,5,5 [10] | 5,5,- [10] | 5,-,5 [10] | 50 | ✔ | ||
Misa | 4,-,- [4] | -,5,5 [10] | 3,-,5 [8] | 5,5,5 [10] | -,5,5 [10] | -,-,4 [4] | 46 | ✔ | |
PoStrach | 5,5,5 [10] | -,5,5 [10] | -,5,- [5] | 5,-,5 [10] | 3,-,5 [8] | - | 2 | 45 | ✔ |
press F | 5,5,5 [10] | 5,5,5 [10] | 5,5,5 [10] | 5,5,5 [10] | -,4,5 [9] | 5,-,5 [10] | 59 | ✔ | |
sepia | 5,0,5 [10] | -,5,5 [10] | 5,5,- [10] | 5,-,- [5] | 5,-,3 [8] | 2,-,5 [7] | 50 | ✔ | |
sto | - | 2,5,5 [10] | 4,5,- [9] | 5,4,2 [9] | 4,5,3 [9] | 2,5,2 [7] | 1 | 45 | ✔ |
Tachyon | 5,4,5 [10] | 5,5,5 [10] | - | - | -,5,5 [10] | - | 30 | ||
Teri | 5,5,- [10] | -,5,5 [10] | 5,5,- [10] | 5,-,5 [10] | 4,-,3 [7] | 47 | ✔ | ||
test | 5,4,4 [9] | -,5,2 [7] | -,2,5 [7] | 5,1,- [6] | 5,-,2 [7] | 3,2,5 [8] | 1 | 45 | ✔ |
Thalion | 4,4,5 [9] | -,5,5 [10] | 5,-,5 [10] | 5,-,5 [10] | -,5,5 [10] | 49 | ✔ | ||
tom | 4,2,5 [9] | -,5,5 [10] | 3,1,2 [5] | 4,-,4 [8] | -,5,5 [10] | - | 3 | 45 | ✔ |
vaeg | 2,1,- [3] | 5,3,- [8] | -,4,5 [9] | 1,4,- [5] | -,5,4 [9] | 5,4,- [9] | 2 | 45 | ✔ |
wiki | 5,-,5 [10] | -,5,5 [10] | 4,5,- [9] | 5,-,- [5] | 5,-,3 [8] | -,5,1 [6] | 48 | ✔ | |
wujido | 3,2,- [5] | - | - | - | - | 5 | |||
WW | 5,4,- [9] | -,5,5 [10] | 4,3,- [7] | 5,-,- [5] | 4,-,5 [9] | 5,-,- [5] | 45 | ✔ | |
average | 8.61 | 9.2 | 8.41 | 7.97 | 7.9 | 5.96 | 1.46 |
Každá úloha potřebuje pojistku proti nesprávnému řešení
Úkoly, odevzdávání a hodnocení
Úkoly budou zadávány ob-týden. V případě dotazů, piště prosím maily. V případě nedostatků, budou zadání na webu viditelně aktualizována
Odevzdávání a opravy se budou řídit 3-týdenním rytmem. Po zadání bude 1 týden na řádné odevzdání. Druhý týden je možné nadále odevzdávat, úkoly zadané v prvním týdnu budou opraveny. U úkolů odevzdaných druhý týden není záruka dostatku času na opravu. Třetí týden je možné opravovat dříve odevzdané úkoly, není možné odevzdat nová řešení. Po vypršení třetího týdne bude vyvěšeno řešení.
Úkoly odevzdávejte na můj email, který naleznete v kontaktu. Jako předmět použijte prosím 'kag ukol'. Řešení přikládejte jako přílohy, používejte výhradně formát pdf. Emaily budou zpracovány semi-automatizovaně, těla emailů budou převážně ignorována. V případě dotazů zašlete další email.
Řešení/opravu každé úlohy přiložte prosím jako zvláštní pdf soubor, před nahráním příloh prosím dodržujte následující konvenci jmen souborů: 'kag_[#série]_[#úloha]_[přezdívka](_oprava).pdf'. Např. 'kag_1_2_matfyzak.pdf', 'kag_8_3_neznamy_oprava2.pdf'. U první série uveďte v emailu i svoje skutečné jméno.
Každý úkol bude hodnocen za správnost (řešení), postup i korektnost. Bodová hodnocení budou zveřejněna na webu pod přezdívkami. Součástí hodnocení bude i testování AI systému na detekci plagiátorství, který bude celý semestr sbírat data o vašich úkolech.
Dle plánu by mělo být 6 sérií domácích úkolů, každá série o 3 úlohách po 5 bodech. Z každé série dostanete pouze body za dvojci nejpovedenějších úloh, maximum za sérii je tedy 10. Nechcete-li, nemusíte odevzdávat všechny tři úlohy, pro maximum stačí odevzdat dvě správně vypracované. Z maxima 60 bodů bude vaším cílem získat zhruba 45 bodů pro získání zápočtu.
V případě, jakýchkoliv problémů na vaší straně, obzvláště pak spojených s aktuální situací, řešte prosím včas. Je v mé moci pozastavit vaši standardní získávání zápočtu a dohodnout se na individuálních podmínkách pro splnění zbytku, nelze ale obnovit řádně propadlé termíny (bez závažných důvodů).
Nestresujte se velkým množstvím instrukcí výše, když se něco nepovede, nic se neděje :)
Korektury
V rámci zlepšování výuky pro studenty se zavádí systém, kdy studenti mohou opravovat úkoly svých spolustudentů.
Jak to funguje. Stačí odevzdat jednu z úloh v prvním týdnu, s dobře vypracovaným řešením, a přihlásit se ke korektuře (v separátním emailu). Korektor dostane max. 10 řešení od ostatních studentů a dodatečné instrukce. Korektor do týdne, opraví, okomentuje a navrhne bodování. Cvičící samozřejmě zajistí, že oprava a bodování jsou v pořádku a případně upraví. Korektor může být i anonymní. Co z toho má korektor? Zcela jinou zkušennost s látkou, která se ukazuje být poměrně obohacující, a také 5 dodatečných bodů k zápočtu.
Užitečné odkazy
- Videozáznamy přednášek z minulých let (mohou se lišit od letošních přednášek)
- Stránka přednášky z minulých let se zápisky a prezentacemi (Martin Balko)
- Knižní skripta pro grafovou část přednášky
- Tahákovitý přehled poznatků z KAG1 (EN)
- Sbírka úloh nejen z kombinatoriky. Pozor, sylabus je zastaralý, řešení bývají nesmyslně komplikovaná a jsou plná chyb
- Řešení rekurencí pomocí vytvořujících funkcí ve větší obecnosti
- Stručný přehled parcializace zlomků